Studánky Kunratického lesa

Co je nového

Fotky z Otvírání studánek najdete ve fotoalbu na rajce.idnes.cz (odkaz zde).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

OD ROKU 2023 NOVÉ INFORMACE NA STRÁNKÁCH

studanky.websnadno.cz

Celou trasu začněte v ulici Na Knížce. Zamiřte do ulice Nad Skálou, kde narazíte na studánku Sadová, blízkou pěšinou dojdete ke krásně opravené Krellově studánce. Po pěšině pokračujete dolů lesem, kde projdete kolem studánky Pod Krellovou a pod kopcem kolem studánky U klenotů, která je schovaná ve velké skruži. Dále pokračujete po zelené značce podél Hornomlýnského rybníka (Verneráku). Ještě než dojdete k hrázi, uvidíte pěšinu vpravo, která vede k Vernerovým pramenům. Další zastávkou je Urešova studánka, k ní dojdete ulicí Za Rybníkem podél Kunratického potoka. Najdete ji nedaleko Dolního mlýna vpravo za informační tabulí. Pokračujete malý kousek po žluté značce podél potoka. Do Údolí Dvou pramínků, kde najdete hned dvě studánky Pod jeslemi a Nezmarku, musíte odbočit za Dolním mlýnem přes potok a jít po druhém břehu, až do míst, kde se vám na levé straně otevře malé údolí. Vydáte se jím až ke studánkám. Ke studánce Žofince zamíříte zpět ke Kunratickému potoku. U rozcestí Pod Novým Hrádkem potok překročíte a už jste téměř u Žofinky. Ke studánce Václavce, která se nachází u přítoku Kněžka do Kunratického potoka, musíte vystoupat od Zookoutku u hájovny po zelené značce asi do dvou třetin kopce. Poté se vrátíte zpět k Zookoutku a po žluté značce pokračujete dál po proudu Kunratického potoka. Studánka Řeřišnicová vám zůstane bohužel skryta na druhém břehu potoka pod sídlištěm na Zelené louce. Studánka Krychle je schovaná dále po proudu opět na druhém břehu až za restaurací Na Zelené louce. Studánku Habrovka byste hledali ve stráni Michelského lesa, je už bohužel úplně bez vody. Poslední zastávkou je studánka Labutěnka, která se nachází až na konci lesa u rybníka Labuť. Jako velká pomoc při návštěvě studánek vám poslouží mapy od Seznamu. Pod jednotlivými názvy studánek najdete odkazy k jednotlivým studánkám s přesnou GPS polohou. A pokud vám bude celá trasa příliš dlouhá, udělejte si z ní procházky na pokračování.

Všem přejeme vše dobré
a hlavně hodně zdraví !

Jaroslava Hrušková, Eva Burianová, Adam Vízek

tel. 603 573 520

Aktuální fotoalbum na studankykunratice.rajce.idnes.cz.